image_pdfimage_print

Ponieważ zmęczona jestem mięsem, jako jedynym źródłem białka, postanowiłam urozmaicić swoją kuchnię twarogiem. Oczywiście twaróg musi być twarogiem prawdziwym, z mleka, a nie z fabryki dużych koncernów.

W ten sposób są kluski, bardzo je lubię, robię je dość często. Wszystkim w rodzinie się przejadły już, tylko nie mi:)

Jedna 200 gramowa porcja dostarcza aż 27 g białka, 8 g tłuszczów i 47 g węglowodanów.

Potrzebujesz:

  • 800 g półtłustego twarogu,
  • 6 łyżek mąki kukurydzianej,
  • 6 łyżek mąki ziemniaczanej,
  • 6 łyżek mąki ryżowej,
  • 2 -3 jajka

Ser zblenduj lub zmiel w maszynce. Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj, Wyrób ciasto. Na desce podsypanej lekko mąką uformuj rękoma wałeczki i wycinaj nożem 2-centymetrowe plastry. Gotuj we wrzącej wodzie 2-3 minuty jeszcze po ich wypłynięciu na wierzch. Podawaj na słodko z masełkiem. U mnie z cukrem kokosowym i masłem. Smacznego!